Salam dan selamat sejahtera...ehem...well this is the one n only blog that i have.. huhu...happy reading..

"sesungguhnya Allah tidak mengurniakan kemuliaaan dan kebesaran itu pada serban atau jubah yang labuh. Tetapi Allah mengurniakan kemuliaan kepada orang-orang yang berilmu dan bertaqwa."


Jumaat, 30 September 2011

JASA BONDA


salam,

lagu ini saya dengar awal pagi semalam di IKIM fm, namun tidak sempat mencari lirik dan tertangguh ke hari ini. pertama kali mendengarnya, hati amat tersentuh teringat ibu yang telah uzur dan berusia. usianya 74 tahun. sudah tidak sekuat dulu. kini, hanya padanya saya menumpang kasih.. hanya dia yang saya miliki, yang amat berharga, lebih lagi hanya ibu tempat saya mencurahkan dan memperolehi kasih sayang yang sejati dan kekal abadi. padanya juga saya mencurah hati yang duka dan bahagia. ibu juga peneman saya yang setia di kala semua yang saya sayangi meninggalkan dan mengabaikan saya. ibu adalah segalanya untuk saya. sejak tahun lepas saya sedaya mungkin akan meraikan ibu pada hari ibu. hanya ibu yang memahami hati dan perasaan saya. saya mendoakan agar kesihatannya bertambah baik dan umurnya di panjangkan agar saya tidak keseorang dan kesepian melalui kehidupan ini. ibu jugalah kekuatan dan semangat bagi saya meneruskan kehidupan ini.

Warisan

Jasa Bonda 


Di saat kau lena dia berjaga
Kau bersenang dia bekerja
Untuk mu tiada terbatas
Memberi tidak minta dibalas
Ingin dibinanya untuk mu
Kehidupan yang sempurna
Punya kekuatan jiwa
Punyai maruah

( 1 )
Leterannya dari rasa luhur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat di hati
Beringat-ingatlah berpesan pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang

( 2 )
Engkau semakin dewasa
Berjiwa merdeka
Sedang dia semakin tua
Membilang usia
Di saat kau berjaya
Dia tiada berdaya
Semoga kau tak lupa
Jasa bonda

( ulang 2 & 1 )


Petikan kenangan semasa sambutan hari ibu 2011
juadah

hidangan keluarga

bacaan doa selamat oleh
anak saudara, uztaz hanafi (amin)

ibu dikelilingi cucu-cucunya

kek coklat, yummy

kak long menyediakan salad buah

pemberian anak-anak dan cucu

moga panjang umur dan sihat selalu
dan murah rezeki hendaknya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

bla...bla...bla...by u: