Salam dan selamat sejahtera...ehem...well this is the one n only blog that i have.. huhu...happy reading..

"sesungguhnya Allah tidak mengurniakan kemuliaaan dan kebesaran itu pada serban atau jubah yang labuh. Tetapi Allah mengurniakan kemuliaan kepada orang-orang yang berilmu dan bertaqwa."


Ahad, 14 Ogos 2011

SARAWAK

salam

entry ni patut masuk dah lama, tapi disebabkan tidak berkesempatan untuk update secepat mungkin berserta dengan gambar-gambar, maka hari ini la baru dapat dimasukkan ke dalam ini belog. hehe. pada 23 jun yang lalu, sepertimana yang telah dirancang oleh kakak saya and the gang, maka berangkatlah kami ke sarawak. dah lama juga tak naik belon ni, adala dalam 20++ tahun. huhu..lama tu. mula-mula sampai kat klia excited juga. naik firefly.. kak dah buat sengal ada ke masa staff mas tanya dia boleh kata flyfire.. adus, tiba-tiba rasa merah je muka tahan malu.hehe.. staff mas tu betulkan firefly. sekali... yang keduanya. kawan dia tanya, 'kau kat mana?' nak tau dia jawab apa? aku kat kuanter.. kah3... rasa nak pecah perut.. sambil cakap kaunter la... dia memang selalu terbalik sebutan... kami adik beradik selalu betulkan perkataan yang kak dah sebut. tapi itulah istimewanya dia. dalam bijak-bijak dia..sebut pun tak betul.

ok... di sarawak kami menghabiskan masa selama 6 hari. mula-mula rasa apalah yang hendak dibuat selama 6 hari di sana. tetapi nyata jangkaan saya meleset sama sekali. setiap hari kami keluar termasuklah hari ketibaan kami di sana. hari terakhir je kami menghabiskan masa di homestay. itupun sebab masa habis berfikir macam mana nak packing... rupa-rupanya gang kak dah yang turut serta ni semua tahu macam mana cara-cara terbaik untuk shopping. saya? macam biasala fast learner. hehe.. ikut juga la. tapi masih boleh control. habis juga la dalam ratussss. itupun sebab belikan barang-barang untuk family sendiri. untuk diri sendiri? adalah 2 3 barang je. baik kan? baikkk...hehe... masuk bakul angkat sendiri.. sila lihat pictures di bawah ye...

di klia

masuk ke balai berlepas

tu... firefly.. makanannya sedap!









tempat ni kan, saya pernah ke situ masa dalam pembinaan kirakira 20 tahun lepas..



kedai pasu







pasar satok. di buka setiap hari sabtu dan ahad







serikin, kawasan sempadan. dengar-dengar cerita akan di pindah ke satu tempat lain pada masa akan datang. juga dibuka sabtu dan ahad. tapi ahad half day..

kak dah..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

bla...bla...bla...by u: