Salam dan selamat sejahtera...ehem...well this is the one n only blog that i have.. huhu...happy reading..

"sesungguhnya Allah tidak mengurniakan kemuliaaan dan kebesaran itu pada serban atau jubah yang labuh. Tetapi Allah mengurniakan kemuliaan kepada orang-orang yang berilmu dan bertaqwa."


Ahad, 14 Ogos 2011

MAKANAN..YUMMY!




salam

lempeng sardin ni bukanlah juadah berbuka atau bersahur ye.. tapi saja nak share pic ni...juga ada juga makanan lain yang saya masak dan ambil gambarnya... sila la lihat. heheh...saja je bikin lapau bulan-bulan posa ni..kih3..

Maggi goreng, ringkas dan
mengenyangkan




nasi goreng ikan masin. di sarawak, apabila saya order nasi goreng ikan masin, yang datangnya nasi goreng + ikan masin goreng seekor.. blur kejap masa tu, tapi di sebabkan saya bukanlah orang yang banyak kerenah, jadi, makan aje leeeee....heheh



nasi goreng lagi

sup sayur...hmm..my fav.







yang ini yong tau fu, sos saya buat sendiri. cari resepi di internet je..senang






ikan 3 rasa kot.hehe..resepi? bedal je, yang penting habis dimakan






ha .. yang ini bihun abang nuar, tidak diketahui samada dia atau isteri dia yang masak, tapi setiap pagi dia jual bihun goreng/ mee goreng nasi lemak. yang penting semua sedap. harga pun murah, kuantitinya banyak. RM1.50 je..




nasi dagang, beli di kem. kesihatan putrajaya. sedap juga...makanan kegemaran tu. tapi yang ni tak de gulai ikan sebab dah habis, tapi teringin sangat nak makan, so saya gantikan dengan ayam guringggg....yummy...



biskut sarang semut, first time buat, ok la... tapi tak memuaskan, perlu dipertingkatkan lagi. chaiyok!





nasi campur, beli di anjung sebelum bertukar ke tempat baru, tapi mak cik tu dah tak berniaga di situ lagi. murah je rm3.50, percaya tak? susah nak dapatkan kat putrajaya harga macam tu?



nasi goreng omak den, hehe, tapi saya yang masak tau..jadila macam mak masak..anak-anak saudara pun suka

ok la...sekian...jumpa lagi...adios...

4 ulasan:

bla...bla...bla...by u: