Salam dan selamat sejahtera...ehem...well this is the one n only blog that i have.. huhu...happy reading..

"sesungguhnya Allah tidak mengurniakan kemuliaaan dan kebesaran itu pada serban atau jubah yang labuh. Tetapi Allah mengurniakan kemuliaan kepada orang-orang yang berilmu dan bertaqwa."


Sabtu, 12 Februari 2011

STRESS??

as salam...lamanya tak update kat blog ni, sibuk sangat-sangat sampai tak sempat. yeke?..hehe...bolehla..
working hours tu full la.. ada aje kerja kena buat dan di siapkan. paling menyukarkan keadaan kerja tu perlu melibatkan orang lain. so bored... sebabnya? kita buat keje cepat tapi orang respond lambat. what to do? terpaksalah ditelan jugak. kadang-kadang perkara ni menimbulkan rasa stress pada diri. tapi bukanlah main factor yang menyumbangkan kepada stress.

mana aku tau? senang je jawapannya.. tiap kali sesuatu masalah tu timbul, yang selalu aku buat adalah menyenaraikan perkara-perkara yang menyumbang kepada stress tu, mengkaji tiap perkara tu satu persatu. memenatkan kerana perlu memikirkan sedalam-dalamnya. tapi yang bagusnya bila perkara itu selesai di kaji kepuasan kepada keputusan itu amatlah dirasai. dalam pada itu ia akan menyumbangkan kepada pemikiran yang positif. dan selalunya aku memang menerapkan perkara positif dalam fikiran. mula-mula susah nak buat. alhamdulillah lama kelamaan berjaya juga. jadi setelah dikaji apapkah faktor utama menyumbang kepada stress aku? hehehe punyalah lama berfikir baru tau...duit lah..apa lagi. dengan jarak 37 km sehala dan tol berharga 1.30 sekali lalu agak membebankan sebenarnya. at least untuk aku sendiri...pew...bila la nak settle ni..tapi part yang paling menggeramkan hati ini? adakah patut manusia yang tidak langsung mengenali aku walaupun 50% patut beranggapan aku stress sebab kerja??? boleh jalan la....macam tau semua...

2 ulasan:

  1. bagi mengurangkan stress itu, haruslah berpindah je ke sini..hihihi~ itu saja penyelesaian nye...

    BalasPadam
  2. huhu.....mslhnya idok le blh.....mak xmau la...nk tgl dia cian plak...

    BalasPadam

bla...bla...bla...by u: