Salam dan selamat sejahtera...ehem...well this is the one n only blog that i have.. huhu...happy reading..

"sesungguhnya Allah tidak mengurniakan kemuliaaan dan kebesaran itu pada serban atau jubah yang labuh. Tetapi Allah mengurniakan kemuliaan kepada orang-orang yang berilmu dan bertaqwa."


Sabtu, 26 Februari 2011

Aku Dan Mee Bandung

salam

hm.. tak de apa cerita menarikpun hari ni. bosan lagi ada la..hehe.. dari pagi tadi melanguk sorang-sorang je dan amatlah membosankan. tengahari tadi sempat ke rumah kawan, dia melangsungkan perkahwinan hari ini. nak tengok gambar dorang? jap..

hmm ni masa baru sampai.. pengantin terus ke meja untuk bersantap. huhu..harap maaf ye...gambar sikit goyang

yang lelaki tu kawan satu office, wife dia sweet kan? (huhu, bila turn aku plak ni).. yo la tu...berangan je lebih..hehe.

balik je dari rumah pengantin tu, apa lagi? membuta le..heheh da tinggal sensorang ni paham-paham la.. tak de benda pun nak buat, malas.. pastu bangun-bangun tidur, perut berkeroncong, mula le ligat kepala berfikir nak makan apa, sudahnya, giant setiawangsa la tempat dituju, mula-mula plan nak masak spaghetti sup, tetiba jadi mee bandung..

ini lah dia mee bandung yang aku masak tadi..hehe..silap spaghetti bandung actually, sayur je banyak eh?? huhu..sodap

sejak usia makin meningkat ni memang aku gemar memasak. tapi tak la hebat macam orang lain, setakat tak kelaparan tu buleh le...hehe.. tapi kalau ada orang yang nak makan la, mulalah plan macam-macam. tahun lepas ada aku try buat kek oren, resepi asalnya adalah kek butter, tapi ubah suai sikit jadi la kek oren macam kat bawah ni..
yang macam kena patah kat tepi tu, aku la punya keje. sedap. rangup.hehe



disebabkan percubaan yang berjaya itu, maka aku buat la kek surprise untuk dua orang anak sedara yang kami raikan pada 31 jan 2011 yang lalu, lokasinya? di kampung aje..huhu..yang ni kek coklat.sama juga, resepi asal kek butter yang diubanhsuai..

hehe, tak betul pula kedudukan, pandai-pandai la korang tengok eh



dan yang sadisnya bila time birthday aku dapat ...ini dia.....


dunkin donut..hehe..tak pe..sekurang-kurangnya ada yang ingat kan?? syukur alhamdulillah...

2 ulasan:

bla...bla...bla...by u: