Salam dan selamat sejahtera...ehem...well this is the one n only blog that i have.. huhu...happy reading..

"sesungguhnya Allah tidak mengurniakan kemuliaaan dan kebesaran itu pada serban atau jubah yang labuh. Tetapi Allah mengurniakan kemuliaan kepada orang-orang yang berilmu dan bertaqwa."


Khamis, 16 Jun 2011

CERITA CINTA - baca sampai habis ok...

masa beborak dengan kawan-kawan sepejabat..ececece.. baru teringat hari ini episod akhir cerita nora elena tu, lakukan siti saleha dan aaron aziz. peh...encem...ngehngeh. cerita ini agak menarik perhatian. tentu ramai yang tunggu siaran jam 7 hingga 8 pm. saya? mula-mula je..hehe..lepas si seth tan tu kawin dengan nora dah kurang tengok dah. tak de 'feel' pada saya. ye la..buat apa tengok pun, buat pedih ulu hati. kahkahkah. faham ke 'maknanya'? tapi start semalam dah tengok balik. tu pun terlupa.dah half baru teringat. tapi hari ini last episode. kena la tengok. nak tau apa jadi.

lagunya pun cukup mendalam dan bermakna.. 'touching' hati saya juga le.. mengenang nasib diri... orang tak sudi...

Lirik Dan Bila Esok – Sofaz (Ost Nora Elena)

Di dalam hati selalu tersimpan
rasa yang takkan pernah bisa ku ungkapkan
kau diam tanpa kata
saatku ungkap semua rasa
Di saat ku ingin dekat denganmu

kau semakin jauh meninggalkanku
dan kau diam tanpa kata
saatku ucap semua rasa

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
tuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
tuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

mungkinkah esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatiku
untuk cinta yang pernah engkau miliki
untuk selama-lamanya

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
untuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
untuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
untuk cinta yang pernah kita miliki tuk selama-lamanya
untuk cinta yang pernah kita miliki tuk selama-lamanya

credit: lemangcute.blogspot.com

hmm.. setiap orang mempunyai nasib yang berbeza. semua manusia sepatutnya jelas tentang keadaan tersebut. dan nora elena? bertuah la kalau dia dapat suami yang sayangkan dia. tetapi konflik mungkin jadi kerana kejadian yang berlaku 10 tahun lalu. yela ..siapa sangka orang yang menjadi suaminya adalah orang yang memusnahkan hidupnya.. dulu la....tapi sekarang..mungkin dia membenci sebab dia melihat perkara yang lalu... jangan lupa ye, itu cerita dalam skrip.

kalau realiti..tak tau lah nak bagi pendapat.. ada orang mungkin boleh terima kerana kejadian tu 10 tahun lepas dan sekurang-kurangnya nora tak perlu berterus terang tentang apa yang berlaku kepada suaminya jika dia berkahwin dengan orang lain..buat pula suami tu betul-betul bersikap seperti yang ditayang di tv tu kan. tapi mungkin dia tetap tidak boleh menerimanya..siapa tau..dalam sudut kebaikan masa sekarang yang dipandang dan diambil kira oleh nora adalah yang telah lalu. maka tidak dapat dilihat kebaikan yang ada pada suami dia.. jika dia menilai suaminya di masa sekarang mungkin dia mampu melupakan kejadian buruk itu...

sebagai manusia seolah-olah menjadi lumrah apabila kita terlalu menilai tentang sedikit keburukan yang dimiliki berbanding seribu kebaikan yang terpapar dan kita kutip dari dulu....lain orang lain pendapat dan pandangannya.. orang lain patut diberi peluang untuk membuktikan kebaikan yang dia adal walaupun pernah dia melakukan kesalahan...bercakap mungkin mudah berbanding melaksanakan. tetapi kita patut mencuba.. siapa tahu kehendak Allah, dengan menerima kekurangan itu bakal memberi kebahgiaan dan ketenangan dunia akhirat..mungkin....

1 ulasan:

  1. apesal mcm terrr miss ini entry? hmm..btl lah kak... cuma kadang2 hati susah tuk lupakan apa yang berlaku... eventho dah lupa tapi kesan masih terasa kak.. bukan dendam, tapi kenangan pahit..

    kak, cuba dengar lagu dia yang lagi satu kak.. best juge... Asfan - Terhenti Disini..

    BalasPadam

bla...bla...bla...by u: