Salam dan selamat sejahtera...ehem...well this is the one n only blog that i have.. huhu...happy reading..

"sesungguhnya Allah tidak mengurniakan kemuliaaan dan kebesaran itu pada serban atau jubah yang labuh. Tetapi Allah mengurniakan kemuliaan kepada orang-orang yang berilmu dan bertaqwa."


Selasa, 19 April 2011

ENGKAU TERBAIK UNTUKKU...

salam...

tadi jalan-jalan juga di blog isteri ustaz zaharuddin, apa yang saya baca disitu adalah coretan yang bertajuk engkau terbaik untukku, tengokla di sini http://ummuhusna99.blogspot.com/2010/12/engkau-terbaik-untukku-2.html#more. hmm, ceritanya memang menarik dan menyentuh hatiku yang kosong dari didiami oleh seorang lelaki yang bergelar suami. bila membaca coretan itu, saya betul-betul rasa tenang dan aman, sebagai seorang wanita, memang begitulah hubungan yang saya inginkan seperti ustaz zaharuddin dan isterinya. saya sendiri tidak pasti bilakah masanya saya akan berpeluang membina mahligai yang sedemikian rupa.. dan juga tidak pasti samada saya mampu memiliki suami yang mempunyai jiwanya seperti saya. setiap manusia mempunyai impian masing-masing dalam sebuah perkahwinan. tidak terlepas, saya juga mempunyai impian sebagaimana orang lain. biasanya bila di tanya bagaimanakah lelaki impian yang anda mahukan, jawapan yang biasa kita dengar adalah lelaki beriman dan mampu membimbing dunia dan akhirat.

saya juga seperti itu, sebagai seorang islam saya tetap mahukan lelaki yang beriman dan mampu menjadi pembimbing, tetapi di sebaliknya, saya benar-benar berharap saya dan dia dapat membina sebuah keluarga sepertimana yang di anjurkan dalam islam. bersolat jemaah dan lain-lain yang akan memberi saya peluang mengumpul sebanyak mungkin bekal untuk di bawa ke akhirat kelak, mengimpikan syurga yang indah sepertimana yang biasa kita dengar. bukanlah ini bermakna saya mencari alim ulamak, cukuplah lelaki yang memahami apa yang saya rasakan dan melaksanakannya serta berkongsi bersama saya sedikit demi sedikit keindahan islam itu sendiri. mungkinkah saya telahpun menemui apa yang saya cari, tetapi sayang nampaknya tidak mudah untuk dia kekal bersama saya dan merealisasikan impian kami. dugaan yang mendatang amat berat untuk ditempuh melainkan benar jodohnya adalah saya. tetapi, secara jujurnya saya tidak tahu apa yang perlu di lakukan. mencari yang sebegitu adalah amat payah untuk orang seperti saya. moga Allah memberi apa yang saya inginkan dan saya percaya dengan izinnya insyaAllah tidak mustahil saya mampu memilik sebuah keluarga yang sebegitu... bantu aku ya Allah...demi agamamu dan syurgaku....amin...

2 ulasan:

bla...bla...bla...by u: